ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Στην ενότητα αυτή θα βρείτε απόψεις για το διαδίκτυο και τη χρήση του από ενδιαφέροντες ανθρώπους με ξεχωριστή προσωπικότητα. Σύμφωνα με την δική τους οπτική, για τα τεκταινόμενα στην ψηφιακή εποχή!

Πρόκειται για μια διπλή φωτογραφία με τη συνθέτη-βιολίστρια  Μαρία Μανουσάκη που στη πρώτη φωτογραφία  κρατά στον ώμο της το βιολί ,της, ενώ στη δεύτερη φωτογραφία περπατάει σε ένα δρόμο με κτίρια κρατώντας μια θήκη με το βιολί της.
ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ – ΣΥΝΘΕΤΗΣ – ΒΙΟΛΙΣΤΡΙΑ

Παρόλα τα μεγάλα οφέλη του διαδικτύου κοινή διαπίστωση είναι ότι υπάρχει πρόβλημα στη χρήση του μέσου. Είναι λυπηρό που η νεολαία και τα παιδιά σήμερα υπερβαίνουν τα όρια χρήσης στο διαδίκτυο. Λόγω της υπερβολικής ενασχόλησης στο διαδίκτυο, έχουν χάσει την αθωότητα της παιδικής ηλικίας που ζήσαμε εμείς οι μεγαλύτεροι. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς από την εποχή που ήμασταν παιδιά; Το κρυφτό στην γειτονιά, τις βόλτες με τα ποδήλατα, τα παιχνίδια με τις μπάλες; ή  τα παιχνίδια με το λάστιχο και το σκοινάκι, το κυνηγητό, ή τις αθώες παιδικές παρέες;

Διαπιστώνω ότι σταδιακά η υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο οδηγεί τον άνθρωπο και κυρίως τους έφηβους, στην κοινωνική απομόνωση. Είναι λυπηρό ότι υποκαθιστά την πολύ σημαντική ανθρώπινη προσωπική επικοινωνία. Σίγουρα όλα σήμερα έχουν γίνει πολύ εύκολα με το διαδίκτυο. Όμως έχει χαθεί η ουσία, ο ρομαντισμός, η αθωότητα  και ο ενθουσιασμός . Έχει χαθεί η ομορφιά της φυσικής επικοινωνίας στις ανθρώπινες σχέσεις. 

Αντιθέτως έχει δημιουργηθεί μια αντικοινωνική τάση. Παρατηρούνται βίαιες και  προβληματικές  συμπεριφορές  στις παιδικές ηλικίες. Δυστυχώς σε πολλά παιδιά και εφήβους έχει χαθεί η επαφή με την πραγματικότητα. Έχουν φτάσει στο σημείο  να την υποκαθιστούν με την εικονική πραγματικότητα του διαδικτυακού κόσμου. Ολοκληρώνοντας την άποψη μου για τη χρήση του διαδικτύου, θα προσθέσω ότι αυτό που θα βοηθούσε είναι περισσότερη ενημέρωση. Εύχομαι το Σωματείο ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΣΤΟ ΔΟΑΔΙΚΤΥΟ να συμβάλλει στον τομέα αυτό και να έχει μια θετική πορεία!

Πρόκειται για μια τριπλή εικόνα που στο κέντρο είναι η ζωγράφος Αγγελική Δρακάκη ενώ αριστερά της βρίσκεται ένας όμορφος πίνακάς της με ένα χαριτωμένο κοριτσάκι και δεξιά της ένας άλλος πίνακας της με μια κοπέλα σαν οπτασία,  έχει γυρισμένη πλάτη ενώ τη λούζει ένα απαλό φως.
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΡΑΚΑΚΗ – ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Αρχικά θα ήθελα να πω ότι θεωρώ αρκετά ενδιαφέρουσα την ενότητα: απόψεις για το διαδίκτυο. Αναμφισβήτητα το διαδίκτυο αποτελεί ένα εργαλείο που διευκολύνει τη ζωή μας σε πολλούς τομείς. Εάν η χρήση του αν γίνεται με μέτρο από μεγάλους και μικρούς δεν επιφέρει προβλήματα. Αντιθέτως επιδρά υποβοηθητικά και βελτιώνει την ποιότητα της ζωής μας. Θα ήθελα όμως να πω τι πιστεύω σχετικά με την αλόγιστη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά.

Ο εθισμός στο διαδίκτυο, είναι η κατάσταση στην οποία το παιδί αισθάνεται αναγκασμένο να κάνει υπερβολική χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών. Κυρίως παιχνιδιών και κοινωνικών δικτύων.
ενώ η στέρηση του από αυτές τις υπηρεσίες του προκαλεί δυσαρέσκεια και µεγάλο  εκνευρισµό. Προκαλείται κυρίως από την ανάγκη του παιδιού να αποφύγει τον πραγµατικό κόσµο. Πιθανόν γιατί αισθάνεται μειονεκτικά, είτε λόγω χαμηλής αυτοπεποίθησης είτε λόγω κάποιων προβλημάτων που αποφεύγει να αντιμετωπίσει. Ίσως κακή συμπεριφορά φίλων, εκφοβισµός, εγκατάλειψη κλπ.

Στο ιντερνέτ το παιδί θα δημιουργήσει και θα οικειοποιηθεί ένα χαρακτήρα πολύ πιο δυνατό.. Δημιουργώντας εξωτερική εμφάνιση που τον ικανοποιεί. ο οποίος θα είναι αγαπητός και θα εκπληρώνει εικονικά όλες τις επιθυμίες. Κάθε τι που δυσκολεύεται να εκπληρώσει στην πραγματική του ζωή. Τα αποτελέσµατα του εθισμού αυτού είναι δραματικά για την ποιότητα ζωής του παιδιού.
Τα εθισμένα παιδιά διακρίνονται από άγχος για την επιστροφή τους στον εικονικό κόσµο. Έχουν μειωμένη επίδοση στις σχολικές και εξωσχολικές τους δραστηριότητες λόγω της μεγάλης ενασχόλησης της µε το ίντερνετ. Παρουσιάζουν αδυναμία να κοινωνικοποιηθεί ικανοποιητικά. Ενώ σε προχωρημένες περιπτώσεις έχουν ροπή προς την κλοπή για να αντεπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις των παιχνιδιών. Πιο σύνηθες είναι η διακοπή του σχολείου, η επιθετικότητα προς τους γονείς και τους οικείους και άλλες τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις.

Η αντιμετώπιση του γίνεται κυρίως µε συμβουλευτική παρέμβαση στους γονείς. Θα πρέπει να παρέχουν ένα περιβάλλον στο οποίο το παιδί να µην αισθάνεται την «ανάγκη απόδρασης».
Αντιθέτως να νιώθει ασφαλές και δυνατό.
Επίσης µια σειρά μέτρων , όπως ένα είναι ,η τοποθέτηση του υπολογιστή σε κοινή θέα και όχι στην απομόνωση του δωματίου. Ένα άλλο μέτρο είναι ο καθορισμός των ωρών χρήσης του. Σημαντική επίσης είναι ενθάρρυνση απασχόλησης µε δραστηριότητες εκτός σπιτιού (αθλητισμός, χορός κλπ) θα βοηθήσουν στην απεξάρτηση του παιδιού. Ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι µια κατάσταση που δυνητικά θα δημιουργήσει σηµαντικά προβλήματα στην ψυχική ανάπτυξη του παιδιού.
Η αντιμετώπιση του πρέπει να γίνεται απὀ ή µε την βοήθεια επαγγελματιών ψυχικής υγείας. Όπως σε όλες τις ασθένειες, η πρόληψη είναι καλύτερη της θεραπείας.

Χρειάζεται ορθολογική χρήση του διαδικτύου µε την διακριτική αλλά σταθερή καθοδήγηση των γονέων. Η ενθάρρυνση κοινωνικών δραστηριοτήτων εκτός του σπιτιού, θα βοηθήσουν στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού. Εύχομαι ολόψυχα να πετύχει το εγχείρημα του «Σωματείου Επαγρύπνηση στο διαδίκτυο¨ και να παράγει θετικό έργο στην κοινωνία